ChocCoingate schokt Engelsen

Engeland is in rep en roer en in de sociale media wordt het al ‘ChocCoingate’ genoemd, het feit dat chocolademaker Cadbury slechts een paar maanden voor Kerst de chocolademunten van de markt haalt.

Het beroemde Cadbury, opgericht in 1824 in Birmingham, liet vorige week al in een verklaring aan de pers weten te willen stoppen met de verkoop van de chocolade munten. Chocoholics in het hele land schoten meteen in de stress bij het vooruitzicht hun favoriete snoepje te moeten missen. En dat slechts acht weken voor Kerstmis. Een online petitie om de muntjes toch op de markt te houden is inmiddels van start gegaan.

Volgens sommige fans moet de oorzaak worden gezocht in het feit dat Cadbury is overgenomen door Kraft Foods, anderen leggen de schuld bij prijsvechters als Aldi en Lidl die hun eigen, veel goedkopere, chocolademuntjes hebben. Wat de oorzaak ook is, een groot deel van Engeland is nu in rouw want het snoepgoed is een traditie die nu eenmaal bij Kerst hoort. Zoals een Twitteraar het stelde: ‘Van al het nieuws van vandaag is dit wel het meest trending…KERSTMIS IS VERKNALD!!’

Zie ook: http://metro.co.uk/2014/10/27/choccoingate-cadbury-will-no-longer-produce-chocolate-coins-4924458/

Lees ook:Red ons paasei!
Lees ook:Werknemers Lidl Wales mogen weer Welsh spreken
Lees ook:Stereotypen over de Engelsen (die ook nog eens waar zijn)
Lees ook:Kerst bij de BBC
Lees ook:‘Panic Saturday’: Britten geven 1,2 miljard uit

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>